Cviky na míči v konkrétním provedení

Na míči lze cvičit různým způsobem. Pozice, ze kterých se začíná, mohou být hned tři hlavní. První poloha vychází ze sedu. Na míč se posadíme a pomalu se můžeme rozhoupat. Houpat se můžeme jen tak libovolně anebo za doprovodu hudby. Obě kolena budete při cvičení přitahovat co nejvýše až k hrudnímu koši. Zadeček je potřeba zabořit do míče a záda mírně ohnout ke kolenům. V rytmu hudby lze postupně vykopávat jednu nohu střídavě s druhou. Rukama se následně budete dotýkat kolena. Zdatnější lidé jistě budou schopni pod kolenem ještě navíc tlesknout. Další cvik na míči je například ten, při kterém budete mít chodidla pevně na zemi. Trup musí být zpříma a ruce vzpažte. Následovat bude nádech při napnutých pažích i s prsty. Při připažení poté vydechněte. Další cvik, který jistě stojí za zmínku, začíná sedem zpřímeným. Bříška palců musíte opřít o zem a následně zvednout paty. Poté si paty opřete a zvednete špičky. Následně uděláte několik kroužků v kotnících, přičemž bříška palců zůstanou opřená o zem. Poté ohnete prsty, zvednete paty a protlačíte nárt směrem dopředu. Nohu poté budete střídavě napínat v koleni a přitáhnout špičku směrem v hlavě. Váhu poté přenášejte z jedné nohy na tu druhou. Páže musíte držet vedle těla.

Druhou polohou, kterou začíná cvičení na míči, je leh. Míč se musí nacházet pod bérci a kolena s chodidly budou od sebe vzdálena zhruba na šířku pánve. Cviky vleže nepředstavují žádné složité posilování, ale určitě se při nich zapotíte. Dýchejte nosem, a to oběma směry. Jak při nádechu, tak také při výdechu. Dlaně si dejte na hrudník, prsty umístěte pod klíční kost a při výdechu se snažte udržet ramena na podložce.

Zajímavou možností jsou také cviky, při kterých máte na míči položené břicho. Právě cviky na břicho jsou na míči velmi efektivní.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.