Cvičení na míči

Až donedávna bychom si žádné cvičení s míčem rozhodně nespojovali, leč v dnešní době se stalo doslova hitem.

Řadíme je do oblasti wellness. Toto velmi moderní slovo představuje dosažení pocitu spokojenosti naplnění. Díky cvičení na míči lze těchto pocitů bez problémů dosáhnout. Lidé velmi často vyhledávají cvičení na míči hlavně díky jeho pohodlnosti a také prokázané efektivitě. Mnohé již nebaví týdny dřiny v posilovně a nebo jiné silové sporty, mezi které patří spinning či aerobic. Cvičení na míči pomůže vašemu tělu z hlediska fyzické kondice, ale zároveň ušetří vaše klouby od nárazů a nepříjemné námahy soustředěné právě na klouby. Cvičení na míči je vhodné pro všechny věkové kategorie jak žen, tak také mužů. Na trhu je možnost vybrat si hned několik variant míče. Ten se dnes vyrábí i modelech určených pro děti. Cvičení na míči je velmi příjemné také z toho hlediska, že jej lze provozovat bez větších problémů v pohodlí vašeho domova. Jednoduše si nastudujete několik cviků na internetu a nebo v knihách a můžete se do cvičení pustit.

Cvičení na míči není úplnou novinkou!

Možná si řeknete, že cvičení míči je až jakýmsi hitem současných dní, ale úplně tak tomu není. Do povědomí široké veřejnosti se dostalo již v 60. letech 20. století. Právě tehdy ho fyzioterapeuti pocházející ze Švýcarska začali používat při terapiích s dětmi, jež si prošly mozkovou obrnou. Cvičení bylo schopno zlepšit rovnovážné reakce těla díky balancování. V České republice se na míčích cvičí již více než deset let a systém jednotlivých cviků je poměrně dobře propracovaný. Míče se využívá na různých místech k regeneraci, ale také k zábavě a odpočinku.

V čem vám cvičení na míči pomůže?

Cvičení na míči je schopno lidem pomoci hned v několika ohledech. Velmi významné je hlavně díky tomu, že díky němu lze omezit bolesti různých částí těla. Na mysli máme zejména nepříjemné bolesti zad. Cvičení na míči umí velmi příjemně ulevit zádovému svalstvu právě pohybem, jenž je způsobem balancováním. Člověk si na míč sedne a snaží se držet rovnováhu tak, aby na něm určitou dobu vydržel. Díky cvičení si nejen posílíte ochablé svalstvo, ale můžete také zádové svaly poměrně slušně vypracovat z hlediska estetického. Cvičení na míči pomáhá lidem také od různých blokád páteře. Jestliže je člověk trénovaný, tak k těmto nepříjemným blokům nedochází. Cvičení na míči je výborné třeba pro oblast pánve a páteře. Tento druh cvičení je také poměrně zábavný, obzvláště cvičí-li se ve společnosti. Ve cvičení na míči se pořádají různá společná cvičení, ve kterých předcvičuje zkušený lektor či lektorka.

Co se dá při cvičení na míči všechno procvičit?

Mimo procvičení zádového svalstva se pomocí cvičení na míči také naučíte správně dýchat. Díky tomu, že se v podstatě cvičení na míči řadí k aerobní formě pohybové aktivity, zatěžuje jak dýchací a plicní systém, tak také ten oběhový. Samotné cvičení vás doslova přinutí dýchat správným způsobem. Popravdě řečeno, správná technika dýchání nedílně patří ke každému podobnému sportů. U některých sportů, jako je například joga, se doslova stala hnacím motorem, kolem kterého se všechno důležité odvíjí. Díky cvičení na míči jsou protaženy i svaly, které jsou uloženy hluboko uvnitř těla. Bez míče je lze aktivizovat jen velmi těžko. Míč lze pochopitelně také využít i v jiných pozicích, než jen vestoje. Klidně si můžete ke cvičení s ním sednout a nebo lehnout na záda. Znáte-li některé cviky, můžete si vaše tělo velmi dobře důkladně procvičit. Pohyb na míči je při cvičení dynamický, takže byste se neměli bát toho, že se při samotné aktivitě tohoto druhu nezapotíte. Jestliže se rozhodnete hubnout, tak může cviče ní na míči fungovat buď jako hlavní pohybová aktivita anebo jako doplňkové cvičení.